Przeskocz do głównej zawartości



Instytut Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej
Wydział Mechaniczny Technologiczny, Politechnika Śląska
44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18A
tel. +48 32 2371204   fax. +48 32 2371282

Strona główna
Przedmioty
Pliki do pobrania
Kontakt
  

Skip Navigation Links
Struktura InstytutuExpand Struktura Instytutu
Oferta współpracy
LaboratoriaExpand Laboratoria
Nasi absolwenci
Wydarzenia
PracownicyExpand Pracownicy

Dydaktyka
Skip Navigation Links
Prace dyplomowe
Projekty inżynierskie
Specjalności
Przedmioty
Pliki do pobrania
Podręczniki i skrypty
Praktyki studenckie
Koła naukoweExpand Koła naukowe

Działalność
naukowa
Skip Navigation Links
Profil naukowy
Przykłady badańExpand Przykłady badań
Projekty badawcze
Rozprawy doktorskie
Konferencje naukowe

<październik 2018>
PnWtŚrCzPtSoN
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234

Nasi absolwenci

mgr inż. Przemysław Sebastjan
(inżynier modelowania i symulacji, Tenneco Automotive w Gliwice)
Moja współpraca z przemysłem rozpoczęła się od projektu inżynierskiego, który realizowałem we współpracy z Tenneco Automotive w Gliwicach. Połączenie wiedzy uzyskanej na studiach z zakresu mechaniki, materiałoznawstwa oraz wytrzymałości materiałów, wraz z dostępem do zaawansowanego oprogramowania pozwoliło mi stworzyć projekt, który został zrealizowany i jest obecnie wykorzystywany w Tenneco. Po uzyskaniu tytułu inżyniera dostałem od Tenneco ofertę pracy. Dzięki elastyczności godzin pracy oraz przychylności wykładowców, mogłem studiować dziennie mechanikę i budowę maszyn (specjalność mechanika komputerowa) oraz pracować na pół etatu. Pracę magisterską napisałem ponownie we współpracy z Tenneco. Wiedza z zakresu teorii plastyczności oraz metody elementów skończonych uzyskana na drugim stopniu studiów okazała się nieoceniona. Po obronieniu pracy magisterskiej dostałem od Tenneco ofertę pracy w pełnym wymiarze godzin. W ramach pracy zajmuję się głównie:

  • modelowaniem numerycznym amortyzatorów (głównie kolumn MacPhersona) oraz ich podzespołów w programach HyperMesh oraz Abaqus/CAE,
  • tworzeniem statycznych oraz quasi-statycznych analiz amortyzatorów w Abaqus/Standard oraz Abaqus/Explicit,
  • przeprowadzaniem analiz zmęczeniowych w oparciu o wyniki symulacji numerycznych MES w nCode,
  • dodatkowo: analizami tłoczenia metali, inżynierią odwrotną (Isight), optymalizacją (Tosca)oraz rozwijaniem eksperymentalnych metod identyfikacji danych materiałowych.
Moja praca realizowana jest dla (oraz przy współpracy z) większości marek samochodów dostępnych na naszym rynku (Ford, VW, BMW, JLR, Mercedes, PSA, Renault, Dacia, Nissan, Scania, itp.).
(ostatnia aktualizacja 01/2016)



mgr inż. Barbara Domagała
(specjalista systemów PLM, IBS Poland sp. z o.o.)
Studia magisterskie w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej umożliwiły mi podjęcie pracy w firmie IBS Poland w Gliwicach. Firma zajmuje się dostarczaniem kompletnych rozwiązań klasy PLM (Product Lifecycle Management) oraz usług inżynierskich i programistycznych. Jesteśmy akredytowanym dostawcą rozwiązań Dassault Systemes (głównie CATIA i ENOVIA) oraz certyfikowanym ośrodkiem szkoleniowym. Jestem zatrudniona w Dziale Informatyki i Wdrożeń na stanowisku Młodszy Specjalista Systemów PLM. W swojej pracy jestem odpowiedzialna m.in. za wsparcie techniczne oraz kontakt z Dassault Systemes dotyczący licencjonowania. Dzięki dynamicznemu rozwojowi firmy każdego dnia mogę uczyć się czegoś nowego, co pozwala mi na ciągły rozwój. Wiedza zdobyta podczas specjalizacji Modelowanie i Symulacja Systemów Mechatronicznych ułatwia mi całościowe zrozumienie zagadnienia Cyklu Życia Produktu z którym mam do czynienie na co dzień.
(ostatnia aktualizacja 11/2015)


mgr inż. Piotr Gocyła
(inżynier modelowania i symulacji, Gestamp Polska)
Obecnie pracuję w firmie Gestamp Polska która jest częścią Gestamp Group. Gestamp jest międzynarodową grupą zajmującą się w projektowaniem, rozwojem oraz wytwarzaniem części metalowych dla motoryzacji. Grupa specjalizuje się w rozwijaniu innowacyjnych produktów w celu osiągnięcia coraz bardziej bezpiecznych i lżejszych pojazdów, a tym samym bardziej przyjaznych dla środowiska. Wspólnie z naukowcami z Politechniki Poznańskiej prowadzę projekt którego głównym celem jest stworzenie oraz wdrożenie zintegrowanego systemu, który zapewni stabilność wielooperacyjnego procesu formowanie blach karoseryjnych. System wykorzystuje zaawansowany system pomiarów wizyjnych oraz obliczenia numeryczne oparte o Metodę Elementów Skończonych. Dzięki wiedzy zdobytej podczas studiów w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej mogę sprostać wyzwaniom w mojej codziennej pracy.
(ostatnia aktualizacja 11/2015)


Dr Magdalena Nowak-Coventry CEng MWeldl
(Project leader, TWI, Cambridge, Wielka Brytania)
Obecnie pracuję w TWI Ltd, Cambridge. TWI jest jednym z czołowych niezależnych organizacji badawczych i technologicznych na świecie, z doświadczeniem w rozwiązywaniu problemów we wszystkich aspektach technologii produkcji, wytwarzania i zarządzania integralności strukturalnej. Zajmuję się rożnymi projektami związanymi z testami materiałów po zastosowanie kryteriów ECA (Engineering Critical Assessment) w analizach spoin według normy BS7910. Uczę także w TWI Training School zastosowania fitness-for-service według normy API579. W 2005 roku ukończyłam studia w Katedrze Wytrzymałości i Metod Komputerowych Mechaniki na Politechnice Śląskiej. Moja praca magisterska dotyczyła zastosowania algorytmu ewolucyjnego w zaawansowanym harmonogramowaniu produkcji. Po ukończeniu studiów wyjechałam do Londynu aby kontynuować naukę. Po studiach magisterskich z Advanced Manufacturing Systems na Brunel University w Londynie dostałam stypendium na doktorat z metalurgii w Brunel Centre for Advanced Solidification Technology. W wyniku moich badan doktoranckich opracowałam nowa metodę rozdrabniania ziarna stopów aluminium (Al-Si). Jako rezultat moich badan razem z moim promotorem opatentowaliśmy tę technologie, WO 2012/110788 A2.
(ostatnia aktualizacja 03/2015)



mgr inż. Jacek Witek
(Design Engineer, Instytut Lotnictwa w Warszawie)
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej (Wydział Mechaniczny Technologiczny, Instytut Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej, specjalność - Modelowanie i symulacja systemów mechatronicznych na kierunku Mechatronika). Pracuję w zespole Clearance Design & Technology. Praca w tym dziale ma charakter ściśle analityczny i jest niezwykle interesująca, ponieważ jako jedna z nielicznych, wymaga szczegółowej znajomości budowy całego silnika odrzutowego oraz procesów, jakie w nim zachodzą. Razem z zespołem badamy zagadnienia związane m.in z osiowosymetrycznym przyrostem rotora i statora podczas pracy w różnych warunkach, wyznaczaniem granic przycierania oraz styku, badaniem wibracji samowzbudnych, drgań ciernych jak również minimalizacją przepływu przez szczeliny występujące we wszystkich modułach silnika począwszy od wentylatora, a kończąc na turbinie niskiego ciśnienia np. w silnikach GEnx – 787 Dreamliner; LM6000 – mobilna turbina gazowa. Wyniki pracy zespołu muszą spełniać rygorystyczne wymagania, co przekłada się na polepszenie operatywności i wydajności pracy silnika. Ze względu na różnorodność danych wejściowych, na co dzień pracuję w programach tj. ANSYS, MSC Patran, Siemens NX. Wszystko, czego nauczyłem się podczas studiów na Wydziale Mechanicznym Technologicznym, a w szczególności wiedza związana z analizą wytrzymałości materiałów oraz znajomość metod optymalizacji jest silną podstawą teoretyczną i praktyczną, która pozwala mi podejmować nowe wyzwania zawodowe.
(ostatnia aktualizacja 03/2015)


mgr inż. Martyna Poręba
(Stress Engineer, Amec Foster Wheeler)
Studia na Politechnice Śląskiej ukończyłam w 2015 roku. Dzięki wysokim kwalifikacjom kadry Instytutu Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej już od początku studiów wiedziałam, że w przyszłości chcę zajmować się numerycznymi analizami wytrzymałościowymi przy wykorzystaniu metody elementów skończonych (MES). Dlatego na ostatnim roku studiów podjęłam ponadroczny staż w Tenneco Automotive Eastern Europe w Gliwicach na stanowisku Design & Development Engineer. Do moich obowiązków należało: - opracowywanie modeli amortyzatorów samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli za pomocą programów HyperMesh oraz Abaqus/CAE, - przeprowadzanie analiz statycznych i quasi-statycznych za pomocą programu Abaqus/Standard, - przeprowadzanie analiz zmęczeniowych za pomocą programu nCode, - współpraca z innymi działami w firmie. Od niedawna pracuję w Amec Foster Wheeler w Sosnowcu, na stanowisku Stress Engineer. Firma zajmuje się zarówno projektowaniem, jak i wytwarzaniem kotłów przemysłowych. Na tym stanowisku również zajmuję się analizami wytrzymałościowymi, tym razem z wykorzystaniem programu Ansys. Jestem zadowolona z wyboru specjalności w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej, ponieważ teraz spełniam swoje marzenia.
(ostatnia aktualizacja 11/2015)


mgr inż. Tomasz Biały
(inżynier ds. symulacji termicznych, Automotive Lighting Polska)
Ukończyłem studia w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej (specjalność - Modelowanie i symulacja systemów mechatronicznych na kierunku Mechatronika) , gdzie mogłem rozwinąć swoje umiejętności w dziedzinie symulacji FEM oraz CFD. Wiedza, którą zdobyłem w czasie studiów magisterskich dobrze przygotowała mnie do zagadnień, które czekały na mnie w pracy zawodowej. Do moich obowiązków należy m.in.: przeprowadzanie numerycznych analiz cieplnych oraz wilgotnościowych lamp samochodowych projektowanych przez nasz zakład głównie dla klientów grup: FIAT, VW, PSA, GM. Dodatkowo rozwijam także techniki symulacji, aby lepiej odzwierciedlić modelowaną rzeczywistość. Dzięki wielkiemu rozmachowi naszego działu R&D mam dostęp do najwyższej jakości sprzętu i pomiarów, które ułatwiają mi badania i projektowanie coraz lepszych lamp. Zdarza mi się też pomagać oraz wspólnie rozwiązywać problemy z naszymi zagranicznymi jednostkami badawczo-rozwojowymi.
(ostatnia aktualizacja 03/2015)


mgr inż. Rafał Zimnowodzki
(konstruktor CAD, M-TE Sp. z o.o.)
Głównym profilem działalności firmy Marcoll - Technical Equipment Sp. z o. o. jest produkcja specjalistycznych maszyn i urządzeń dla różnych gałęzi przemysłu, głównie automotive. Firma posiada dział produkcyjny wyposażony w park maszynowy, gdzie jest realizowana konwencjonalna obróbka skrawaniem, obróbka cnc, spawanie, montaż maszyn i urządzeń itp. Obecnie pracuję na stanowisku młodszego konstruktora w biurze projektowym firmy. Pracuję przy realizacji nowych inwestycji, jak również modernizacji i przebudowie istniejących instalacji. Pracę uważam za niezwykle ciekawą i stale rozwijająca mnie zawodowo, ponieważ konstruując prototypy nowych maszyn i urządzeń stawiane są coraz to nowe wyzwania i pytania na które szukam odpowiedzi. Do dyspozycji konstruktorów jest oprogramowanie do projektowania inżynierskiego CAD oraz wizualizacji, a także moduł MES. Z okresu studiów w pracy zawodowej wykorzystuję wiedzę z zakresu numerycznej analizy wytrzymałościowej, podstaw konstrukcji maszyn, oprogramowania inżynierskiego, a także znaczący wkład w samokształcenie wniosły projekty realizowane w studenckim kole naukowym Pikiot.
(ostatnia aktualizacja 12/2014)

dr inż. Tomasz Czyż
(specjalista ds. obliczeń, MESco)
Firma MESco, w której pracuję, zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych systemów obliczeniowych w przemyśle. Systemy te pozwalają na wyrafinowaną symulację komputerową prawie wszystkich zjawisk fizycznych występujących w rzeczywistości. Oprócz tego firma wykonuje symulacje komputerowe zlecone przez przemysł, organizuje szkolenia i uczestniczy w programach europejskich. Studia magisterskie i doktoranckie, które odbyłem w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki, zaopatrzyły mnie w gruntowną wiedzę pozwalającą na zrozumienie i swobodne użytkowanie komercyjnego oprogramowania opartego na Metodzie Elementów Skończonych. Dodatkowo praca ze studentami i rozwinięcie zdolności dydaktycznych przełożyło się na dobre przygotowanie i prowadzenie kursów, które organizuje nasza firma.
(ostatnia aktualizacja 12/2008)


mgr inż. Lech Parylak
(Desing Engineer, GE Aviation)
Pracuję w dziale HPT Military, w zespole zajmującym się częściami wirującymi turbiny wysokiego ciśnienia silnika odrzutowego - CF6 (Boeing 747, Airbus A330). Razem z zespołem badamy takie zagadnienia jak wytrzymałość zmęczeniowa czy optymalizacja geometryczna komponentów. Jesteśmy w ciągłej współpracy z oddziałem w Stanach Zjednoczonych, a czerpiąc z ich wieloletniego doświadczenia na każdym kroku uczymy się czegoś nowego. Współpracujemy również z innymi oddziałami zlokalizowanymi na całym świecie, co sprawia że codziennie pojawia się okazja do nawiązania nowych kontaktów. Jako, że stale zajmuję się analizą wytrzymałościową, to w znacznym stopniu wykorzystuję informacje zdobyte podczas studiowania w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki. Zarówno gruntowna wiedza teoretyczna wyniesiona z wykładów, jak i praktyczne umiejętności w obsłudze oprogramowania inżynierskiego są moim dużym atutem w pracy.
(ostatnia aktualizacja 06/2011)


mgr inż. Paweł Nycz
(
Junior Stress Engineer, Foster Wheeler Energia Polska)
W pracy wykonuję obliczenia wytrzymałościowe rurociągów i dobieram zawieszenia, dodatkowo wykonuję obliczenia kanałów powietrza i spalin, komór, układów belkowych, oraz innych elementów kotła, a także weryfikuję obliczenia innych firm dla ww. układów. Podczas studiów na Wydziale i w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki uzyskałem bardzo dobre przygotowanie w zakresie analitycznych obliczeń wytrzymałościowych, termomechaniki oraz modelowania konstrukcji za pomocą metody elementów skończonych oraz materiałoznawstwa (zajęcia laboratoryjne)

(ostatnia aktualizacja 12/2008)


dr inż. Antoni Skrobol
(inżynier ds. badań, Tenneco Automotive Eastern Europe)
Jako inżynier ds. badań jestem odpowiedzialny za wspieranie różnorodnych projektów prowadzonych w Tenneco Ride Control. Podstawowe zadania, którymi się zajmuję, to: działania prowadzone jako ekspert ds. metody elementów skończonych – wykorzystywanie swojej wiedzy do analizy konstrukcji, zniszczenia a także weryfikacji i walidacji komponentów i ich złożeń; wnoszenie specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia na etapie projektowania części oraz działalność jako audytor wewnętrzny zgodności systemu jakości z wymaganiami normy ISO/TS 16949:2002.
(ostatnia aktualizacja 12/2008)


mgr inż. Michał Olejniczak
(konstruktor, Instytut Lotnictwa w Warszawie)
Podczas studiów na Wydziale Mechanicznym Technologicznym moja wiedza powiększyła się o wiele zagadnień przydatnych w obecnej pracy. Począwszy od różnego rodzaju wiedzy teoretycznej przydatnej w koncypowaniu, projektowaniu i konstruowaniu po wiedzę praktyczną poznaną podczas laboratoriów dotyczącą technologii wykonywania projektowanych elementów. Wiedza taka znacznie ułatwia tworzenie projektów, ponieważ pozwala przewidzieć wiele problemów, które mogłyby wystąpić. Studia na Wydziale ukształtowały we mnie pewną "intuicję inżynierską". Studia w Katedrze również pozwoliły mi na poznanie wielu ciekawych zagadnień. Same informacje dotyczące wytrzymałości materiałów są bardzo przydatne w mojej pracy. Podczas studiów poznałem też obsługę wielu programów wspomagających pracę inżyniera takich jak MSC Patran/Nastran, Catia V5, AutoCAD i wiele innych. Wiedza na temat tego oprogramowania znacznie ułatwia mi pracę na stanowisku konstruktora CAD, ponieważ wszystkie z tych programów wykorzystuje w mojej pracy zawodowej. Również realizacja mojej pracy dyplomowej pod tytułem "Projekt stanowiska do badania prętów na wyboczenie" przygotowała mnie do wykonywania projektów w Instytucie Lotnictwa. Dzięki studiom na Wydziale Mechanicznym Technologicznym mam możliwość podjęcia pracy w prestiżowej instytucji badawczo-rozwojowej, jaką jest Instytut Lotnictwa. Jestem dumny ze studiów ukończonych na Naszym Wydziale, dzięki nim mogę brać udział w wielu ciekawych projektach w mojej obecnej pracy.
(ostatnia aktualizacja 12/2008)


mgr inż. Paweł Gocyła
(inżynier modelowania i symulacji, TECOSIM)
Pracuję w firmie Tecosim, która jest jednym z największych dostawców obliczeń metodą elementów skończonych w Niemczech. Firma pomaga tworzyć innowacyjne rozwiązania w takich sektorach jak motoryzacja, energetyka oraz medycyna. Naszymi klientami są m.in. Audi, AMG, Bentley, Jaguar, Porsche oraz wiele innych. Moim zadaniem jest wspomaganie działu NVH w departamencie hamulców w firmie Ford, odpowiedzialnym za rozwój systemów hamulcowych pod względem eliminacji różnego rodzaju dokuczliwych dźwięków. Zajmuję się głównie obliczeniami piszczenia hamulców w programie Abaqus. Jestem ponadto odpowiedzialny za: walidację danych materiałowych poszczególnych komponentów wchodzących w skład układu hamulcowego; budowanie wirtualnych modeli tychże układów; korelację do testów rzeczywistych oraz proponowanie zmian konstrukcyjnych. Studia na Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej pozwoliły mi zdobyć szeroką wiedzę, którą obecnie wykorzystuję i rozwijam w mojej pracy. 

(ostatnia aktualizacja 11/2015)
mgr inż. Andrzej Fizia
(Inżynier serwisowy, KUKA Roboter)
Pracuję w firmie KUKA Roboter w dziale serwisu. Zajmuję się serwisem mechanicznym i elektrycznym robotów przemysłowych oraz szaf sterowniczych. Do moich obowiązków należy również programowanie stanowisk zrobotyzowanych. Codziennie spotykam się z nowymi problemami, przez co moja praca jest interesująca i rozwojowa. Studia, które odbyłem w Katedrze Wytrzymałości Materiałów i Metod Komputerowych Mechaniki, dały mi szeroki zakres wiedzy z mechaniki, rysunku technicznego, programów CAD-owskich oraz programowania, które teraz na co dzień wykorzystuje w swojej pracy.
(ostatnia aktualizacja 11/2010)








 

           webadmin


© Copyright IMIO. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie materiały tekstowe, zdjęciowe, graficzne, dźwiękowe, filmowe zamieszczone na stronach są prawnie chronione i stanowią własność intelektualną IMIO.
Kopiowanie dla celów komercyjnych, dystrybucja, modyfikacja oraz publikacja, bez pisemnej zgody Dyrektora Instytutu Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej są zabronione.

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej